19 grudnia

Łatwe DIY eko prezenty na ostatnią chwilę - Wegańskie przepisy

DIY Bombki

  Święta tuż-tuż! Dla tych, którzy jeszcze nie mają przygotowanych prezentów przychodzę z pomysłami na proste, ekologiczne ręcznie robione upominki. 


    DIY Bombki


      1.Bombki 

    Puste szklane lub plastikowe bombki możecie znaleźć w sklepach papierniczych. Możecie do nich wsypać sól, która wygląda jak śnieg, posypki do ciastek lub brokat.  A na końcu zawiązać piękną kokardę i będziecie mieć oryginalny prezent, który może być wykorzystany przez następne lata. 
    DIY sól do kąpieli

    2. Sól do kąpieli 


    Sól do kąpieli jest bardzo prosta w wykonaniu! 
    Wystarczy, że odmierzycie ilość soli ( morskiej lub himalajskiej ), tak aby wypełniła wasz słoiczek, wsypiecie ją do miski i wymieszacie ją z 10-20 kroplami olejku eterycznego. A następnie wsypiecie tą mieszankę do wybranego słoiczka i udekorujecie wstążką. Jeżeli chcecie uzyskać efekt pasków możecie na przemian sypać sól morską z himalajską. 
    DIY perfumy

    1. 3. Perfumy 


    Aby zrobić perfumy musicie wymieszać olej rafinowany ( bez zapachowy) z kilkoma kroplami olejku eterycznego. Ja wybrałam olejek lawendowy, a do słoiczka dodałam gałązkę lawendy. Zamiast gałązek możecie również dodać brokat. A takie słoiczki znajdziecie w Kik’u. 
    DIY kostki peelingujące

    1. 4. Peeling w kostce 


    Moje kostki zrobiłam z tego przepisu, ale sól zamieniłam na cukier. 
    Kostki są bardzo fajne, dobrze peelingują skórę i zostawiają ją nawilżoną.  
    Dla fana kawy taki prezent to strzał w 10. 
    DIY Balsam do ust

    1. 5. Balsam do ust 


    W kąpieli wodnej rozpuszczamy 1 łyżeczkę wosku carnauba z łyżką oleju kokosowego lub masła shea. Dodajemy kilka kropli witaminy e. Jeżeli chcecie pachnący balsam możecie dodać 4 krople olejku eterycznego, ja dodałam olejek z pomarańczy. 
    DIY peeling

    1. 6. Peeling  


    Jako prezent również świetnie nada się peeling cukrowy lub solny.  
    Na blogu możecie znaleźć przepis na peeling pomarańczowy i kawowy. 

    DIY Kule do kąpieli


    1. 7. Kule do kąpieli 


    Wegańskie kule do kąpieli nadadzą się nawet dla dzieci - są organiczne i nie zawierają żadnych szkodliwych substancji. 
    Tu znajdziecie na nie przepis. 
    DIY Mydło

    1. 8. Mydło  


    Jeżeli macie w domu bazę mydlaną, możecie zrobić fajne mydło dla bliskiej osoby. 
    Mydło w kształcie plastra miodu, zrobiłam przez włożenie do formy kawałka folii bąbelkowej. 

    A jeżeli nie macie barwników do mydła zamiast nich możecie użyć tych przypraw: 
    Kurkuma, imbir - żółty 
    Cynamon, kakao, kawa, goździki - brązowy 
    Spirulina – zielony 
    Papryka - pomarańczowy 

    Xoxo, 
    Dorota 

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Copyright © Vege Time , Blogger